19/11/2017

תגיות:
,,

בעקבות הודעת איגוד הווטרינרים הרשותיים על התפרצות כלבת עמותת תנו לחיות לחיות ויחד עמה ארגונים ופעילים למען בעלי חיים מפנים אצבע מאשימה כלפי שר החקלאות וצוות משרדו.

"אנחנו מתריעים כבר שנים על הזנחה פושעת בכל הנוגע ללהקות כלבים, שועלים ותנים, על היעדר פיקוח, על מחסור בתקציבים, על כך שגם במקומות שבהם יש סכנת כלבת כבר שנה לא בוצעו חיסונים אוראליים נגד כלבת ועל כך שהפתרון היחיד שהוצע לאורך השנים על ידי משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים הוא ירי חסר הבחנה בבעלי חיים – תנים, שועלים, כלבים ועכשיו גם חתולים. במקום לספק פתרונות ארוכי טווח, משרד החקלאות הביא להתפרצות כלבת בחוסר מעש, בהקפאת תקציבי עיקור וסירוס שהיו יכולים למנוע כמעט לחלוטין כל התפרצות נגיפית, לא רק של כלבת. יש פה מחדל לאומי שמתנהל בזמן שאין אפילו מנהל קבוע לשירותים הווטרינריים", אומרים בתנו לחיות לחיות.
בתחילת השנה ערכה תנו לחיות לחיות לראשונה מפקד של הכלבים המשוטטים בישראל, באמצעות יועצים מארגון the humane society הבינלאומי וזאת במטרה להכיר לראשונה בתולדות המדינה את מספרי הכלבים המשוטטים, ולאחר שנים שבהן נמנע משרד החקלאות מלבצע בעצמו את הספירה.
יעל ארקין מנכ"לית תנו לחיות לחיות: "שוב ושוב המדינה מתחמקת מלקיחת אחריות על מצבם של בעלי החיים ובורחת לפתרונות לא יעילים שכבר הוכיחו את חוסר יעילותם בעבר. במדינות גדולות מישראל פי עשר ופי עשרים הצליחו להשתלט על אוכלוסיות שלמות של כלבים משוטטים וחתולי קהילה באמצעות עיקור, סירוס וחיסון. זה עניין של בחירה בפתרון החכם ועניין של לקיחת אחריות, ואלה שני דברים שאורי אריאל עדיין לא הוכיח שהוא מסוגל לקבל"