19/11/2017

תגיות:
,,

תנו לחיות לחיות הגישה בקשה לצו מניעה דחוף נגד המרכז הרפואי "דורות" בנתניה והשירות הווטרינרי בעיריית נתניה, בשל כוונתם ללכוד את כלל חתולי הרחוב שבמתחם המרכז הרפואי ולהעביר אותם למקלט סגור.

לפני כשבועיים קיבלנו, במשרדי המחלקה המשפטית של העמותה, פנייה מהשירות הווטרינרי בנתניה, לפיה הם מבקשים את עזרת העמותה במציאת מקלט ל45 חתולי הרחוב השוהים במתחם המרכז הרפואי דורות, המתפרס על פני 70 דונמים.

בירור שקיימנו העלה, שבעקבות תלונות אשר הגיעו מהנהלת המרכז הרפואי, החליט הווטרינר העירוני בנתניה, ד"ר לואיס הורנשטיין, בצעד קיצוני וחסר תקדים, ללכוד את כל החתולים השוהים במרחב המרכז הרפואי ולהעביר אותם למקלט סגור.

מטבע הדברים, נדהמנו והזדעזענו מהחלטתו של הווטרינר העירוני, ויש בדעתנו להילחם בכל אמצעי חוקי שעומד ברשותנו על מנת לעצור אותו ממימוש כוונותיו.

לכידת חתולי הרחוב במתחם תהווה התעללות קשה עבור החתולים, שהם חיות טריטוריאליות שסובלות מאוד משינוי הטריטוריה שלהם, עבור חלקם היא תהווה גזר דין מוות.

אבל יותר מזה: לכידת החתולים מהמתחם לא תביא ל"ניקוי" המתחם מחתולים – חתולי רחוב אחרים יתפסו את מקומם של אלו שנלכדו במהירות רבה. בטבע, אין וואקום. משמתפנה טריטוריה, ועוד כזו המכילה מקורות מזון רבים- במטבחים, בפחי האשפה- מייד היא תאוכלס בקבוצה חדשה של חתולים.

ביום ראשון הקרוב נפגש עם הווטרינר העירוני ועם השירות המשפטי בעיריית נתניה, וננסה להביא לפתרון הגיוני, מוסרי וחומל. אם לא נגיע לפתרון מוסכם כזה- נמשיך במאבק משפטי בכל הכוח.

אנו סבורים שהפרשה הזו היא עוד נגזרת של נוהל משרד הבריאות "איסור שהיית חתולים והאכלתם במרכזים רפואיים". אנחנו ממשיכים להילחם בנוהל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ועתידים להיפגש כבר בשבוע הבא עם הגורם האמון על הנוהל במשרד הבריאות.