29/09/2009

תגיות:
,

בעקבות הידיעה על עריכת מבצע צייד וירי בחזירי בר, ביום 10.5.07, בשכונות רכס הכרמל בחיפה הגישה עמותת "תנו לחיות לחיות", באמצעות עוה"ד אביטל בן נון וזאב הבר ביום 10.5.07, נגד רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה בקשה לצו מניעה זמני אשר יאסור ביצוע ציד ו/או ירי של חזירי בר בשכונות העיר חיפה.
הבוקר נתן כב' השופט מנחם רניאל את החלטתו בבקשה וקבע בין היתר עיריית חיפה לא הסבירה מדוע לא נעשה ניסיון נוסף של מבצעי גירוש ומדוע כשל הניסיון הקודם. כב' השופט ציין כי: "ניסיון אחד במשך שנתיים אינו מספיק כדי להצדיק המתה של בעלי חיים עקב הסכנה להפרעה שהם מפריעים לבני האדם באיזורים מאוכלסים" וכמו כן קבע:"על כן, מן הראוי לעשות ניסיון נוסף לגירוש חזירי הבר בלי להמיתם, לפני שנוקטים בצעד של המתתם. בינתיים, יינתן צו מניעה זמני".

לבסוף פסק ביהמ"ש: "על פי כל האמור לעיל, אני מקבל את הבקשה באופן חלקי, ולפי סעיף 17א לחוק צער בעלי חיים, אני אוסר על המשיבות או מי מטעמן לאפשר או לבצע ציד ו/או ירי של חזירי בר בשכונות העיר חיפה עד למתן החלטה אחרת לפי בקשה שתוגש על ידי המשיבות לאחר שינקטו אמצעים אחרים לגירוש חזירי הבר".
עו"ד ראובן לדיאנסקי, המנכ"ל והיועץ המשפטי של "תנו לחיות לחיות" אומר: "אנחנו מברכים על החלטת כב' השופט רניאל האוסרת על רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה לאפשר או לבצע ציד ו/או ירי של חזירי בר בשכונות העיר חיפה. כנראה שלמשיבות הדבר הקל ביותר והזול ביותר הוא לבצע ירי בחזירי בר. אולם, לפני שנוקטים בצעד כל כך קיצוני של המתת בעלי חיים חלות על הרשויות חובות בסיסיות של ביצוע פעולות פוגעניות פחות העשויות להביא לפתרון הבעיה. עמותת "תנו לחיות לחיות" תמשיך גם בעתיד להגן על זכויות בעלי החיים ולמנוע כל התאכזרות והתעללות בהם".

בשל צמצום שטחי המחייה הטבעיים של חזירי הבר עקב גידול השטחים המאוכלסים, קיימת מזה שנים רבות תופעה של חדירת חזירי בר למספר שכונות, כגון: אחוזה ודניה בעיר חיפה וזאת מאחר שהחזירים מבקשים למצוא לעצמם מים ומזון.

עמותת "תנו לחיות לחיות" טוענת כי בטרם החליטו המשיבות (רשות הטבע והגנים ועיריית חיפה) לבצע את ירי החזירים הן היו צריכות לאסוף נתונים אקולוגיים על מספרם של חזירי הבר, הדינמיקה באוכלוסייה זו ועל כך שחדירתם לשכונות מגורים נובעת מ"הפרת האיזון האקולוגי.

כמו כן טוענת "תנו לחיות לחיות" כי לא נבחנו עד תום ולא נוסו אמצעים אחרים למניעת כניסתם של חזירי הבר לשכונות העיר, אמצעים אשר הוכחו כיעילים במקומות אחרים לרבות גידור, תותחי גז/רעש, רדיו וחומרי הרתעה ביולוגים לא מזיקים להרחקת חזירי הבר.

קישורים לכתבות:
פרסום במקומון בחיפה
גלובס

יתד נאמן
YNET
NRG