26/07/2017

תגיות:
,,

לאחר שחשפנו את המצב המחריד השורר בכלביות בישראל, בכתבה שפורסמה ב"ישראל היום", התקיים דיון בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת בנושא הכלבים והחתולים ברשויות המקומיות.
פעם אחר פעם, מגלגלים משרד החקלאות ומשרד הפנים את האחריות מאחד לשני. ושוב אין תקן מחייב לכמות הווטרינרים והכלבנים שצריכים להימצא בכל כלביה. היעלה על הדעת כי כלבן אחד יכול לטפל בעשרות רבות של כלבים לבדו? אוזלת יד זו מביאה למצבים בהם הכלובים נשטפים עם הכלבים בתוכם, אינם מקבלים טיפול רפואי ותנאי התברואה והניקיון הם מתחת לכל ביקורת.
נציגים של מבקר המדינה, השתתפו גם הם בועדה, כי עד עכשיו לא תוקנו כל הליקויים מהדוח של 2011!!!!
חברי הכנסת מתחו ביקורת תקיפה וחריפה על היעדר פתרון מקיף וארוך טווח לכלבים בישראל. מצד אחד לא מתבצעת אכיפה של חוק צער בעלי חיים בכלביות והמצב שם חמור, מהעבר השני גם לגבי הכלבים המשוטטים אין תכנית סדורה. משרד החקלאות, ללא נימוק הגיוני, אינו מאפשר פתרון של 'עקר-חסן-החזר' על אף ש"תנו לחיות לחיות" קיימה פיילוט מוצלח ויישמה את הפרויקט לפני כשנתיים בבקעה. הפרויקט נעצר על ידי משרד החקלאות, ומאז? הוא לא טרח לקדם שום תכנית בנושא, מלבד ביצוע ירי והרעלות. משרד החקלאות סיפר על וועדה שהקימו בנושא טיפול בכלבים משוטטים אבל למרבה הפליאה אין שם נציגות של עמותות.
בדיון השמענו את קולם של בעלי החיים ודרשנו שינוי למענם. נמשיך להיאבק על חייהם, אנו קוראים לאכיפה ביד קשה ולמיסוד תכנית לאומית להפסקת ההמתות של בעלי חיים בישראל!