30/05/2017

תגיות:
,,

שבועות ללא חלב

לא ייתכן שמשרד החינוך יכניס בין כתליו מסרים המקדמים אינטרסים כלכליים!

הבוקר שלחנו לשר החינוך ולמשרדו מכתב ובו ביקשנו ממנו להוציא בקשה דחופה לצוות החינוכי, לבקש מילדי ישראל להגיע לרגל חג השבועות עם פירות וירקות, ולא עם מוצרי חלב. כמו כן, ביקשנו שיבחנו מחדש את מערכי השיעור העוסקים בחג השבועות, לקראת חג השבועות הבא, בשל חשש שלנו שהשנה הועברו לילדים מסרים בעיתיים בנוגע לתעשיית החלב. נשמח לדעת מההורים שביניכם, או ממורים / גננות, האם גם אתם מרגישים שהפרסום הנרחב של מוצרי החלב בשבועות חדר גם למשרד החינוך.

מכתב לשר בנט


כך כתבנו, בין השאר:
עמותת 'תנו לחיות לחיות' יצאה השנה בקריאה אל הציבור "מחזירים את שבועות למקורות – שמים את הפירות במרכז", במטרה לשים במוקד את הכוכבים המקוריים של חג השבועות – הפירות והירקות, ביכורי השדה, "ראשית כל פרי האדמה" (דברים כ"ו ב).

בעקבות הפרויקט הגיעו אלינו דיווחים לגבי מסרים בעיתיים אשר עוברים במוסדות החינוך בהקשר של חג השבועות, בנוגע לתעשיית החלב. התעורר החשש כי משרד החינוך ממשיך ומעצים, אולי בתום לב, את תעמולת הפרסום של מועצת החלב ויצרני החלב, אשר משקיעים מיליארדי שקלים על מנת להפוך את חג השבועות ל'חג החלב'.

כאדם דתי, מר נפתלי בנט, אתה בוודאי מודע לכך שלחג השבועות שמות רבים, ביניהם גם 'חג הביכורים' ו'חג הקציר', אך 'חג החלב' אינו אחד משמות אלה. עוד בוודאי ידוע לך, שאף על פי שקיים מנהג לאכול ארוחה חלבית בשבועות, ויש לכך אף מספר הסברים ומדרשים מגוונים ולא אחידים, אשר נדרשים להסביר את המנהג שהחל בימי הביניים (…) גורמים בעלי אינטרסים כלכליים השקיעו ממון רב על מנת להעצים את המנהג הזה עד לממדים שהוא הפך לדאבוננו לסממן החג המרכזי.

משרד החינוך שאתה עומד בראשו משוחרר מאינטרסים כלכליים ואין הוא צריך ליישר קו עם עולם הפרסום והתקשורת. חג השבועות הינו בעל סממנים מיוחדים ביותר בין חגי ישראל, והוא מסמל את הקשר עם האדמה ועם פירותיה ותבואתה. נודע לנו, כי בחלק ממערכי השיעור בגנים ובתי הספר יש דגש רב על תעשיית החלב – בין השאר התנסות לכאורה בחליבת פרה, הסברים כיצד מכינים גבינות וחלב ובנוסף – בקשה להביא אל הגן או הכיתה מעין 'טנא' עם שוקו או מעדן חלב".

כאמור, בקשתנו העיקרית הייתה כי יום לפני שבועות, ילדי ישראל יגיעו אל מוסדות החינוך עם טנא של פירות וירקות, ברוח החג.