18/04/2017

תגיות:
,,

חירות

דיברנו הרבה על חירות בימים האחרונים, אבל רק מי שראה כלב שיוצא אחרי שנים בכלוב אל החופשי, מאומץ לבית עם משפחה אוהבת, יצליח להרגיש תחושת חירות מה היא.
חג החירות אומנם הסתיים אבל אצלנו בכלובים עדיין מחכים כלבים שזקוקים לחירות שלהם. תקראו את סיפורי האימוץ המרגשים שהיו לנו השנה הזאת- ותגיעו גם אתם חירות לכלבים שלנו שזקוקים לה כל כך.

שלושה מאמצי כלבים 'ותיקים' סיפרו לנו על ההתאקלמות בבית:

נעה קושרק, סטודנטית תל-אביבית, אימצה את אנרג'י המהמם אחרי 7 שנים בכלוב (תמונה עליונה), לאחר שקראה פוסט ופשוט התאהבה בו. אנרג'י הגיע בתור גור לכלבייה ופשוט גדל בכלוב במשך 7 שנים (!!!) בערב הראשון בבית החדש, אנרג'י נצמד אל הקיר הקיצוני הצמוד לדלת ולא רצה לזוז. בחלוף השעות, התקדם אט-אט לכיוון הסלון, וכבר בשעות הבוקר מצאה אותו נעה מביט בה בחדר השינה. הכלב שחשש תחילה מאד משאון העיר הגדולה ומהמון האנשים והמכוניות, נרגע, החל צובר בטחון, וכיום הוא מתלווה לנעה לכל מקום בשמחה, והם אוהבים לשבת וללמוד בבתי קפה. נעה יושבת על הכסא – ואנרג'י מתחתיו.

תמי ומשפחתה אימצו את טין-טין אחרי כשבע שנים בכלביה:. "תמיד ידעתי שאני אאמץ כלב מבוגר אבל ברגע שראיתי את הפוסט על טין-טין ואת הצילום שהראה את העיניים הטובות שלה, ידעתי שאותה אני לוקחת", אמרה תמי. היא הייתה בת 11 ובפוסט היה כתוב שמרוב דכאון היא כבר הפסיקה לגשת אל המטפלים שלה והלב של תמי נקרע. בנובמבר האחרון טין טין עברה לביתה החם ברמת גן, והיום הדיכאון רחוק ממנה. "זה לקח כמה שבועות, אבל היום היא כבר מבינה שזה המקום שלה והיא לא תחזור מפה לכלביה. מהרגע הראשון שיצאה אלינו מהכלוב החלה ללקק אותנו, אבל בבית הייתה לרוב יושבת בפינה שלה. רק לאחרונה אנו שמחים לגלות שהיא החלה לבוא אלינו ביוזמתה, ויושבת אתנו בחדרים שבו אני או הילדים נמצאים. הילדים מתים עליה. סוף-סוף היא גם מתחילה לנבוח ולהגן על הטריטוריה שלה, אחרי שבמשך 3 חודשים היא לא הוציאה הגה". כיף לגלות שגם כלבה קשישה יכולה להשתנות ולהרוויח חיים טובים עם משפחה אוהבת.
"אני הכי ממליצה לכולם לאמץ כלבים מבוגרים. היא כבר לא אוכלת נעלי בית ולא רצה כמו משוגעת ולי מאד מתאים האנרגיות הרגועות האלה", ממליצה תמי.

גם יונתן שלנו, עובד העמותה, הגיע יום אחד לבית המסחה וביקש לאמץ כלב שנמצא כבר הרבה שנים מאחורי הסורגים. יונתן התאהב בספייק, שהמתין לו חמש שנים ארוכות, וחיש מהר גם ספייק החזיר אהבה, ומאז החיים של שניהם השתפרו לטובה. ספייק כבר לא חושש מכלבים אחרים ושמחת החיים שלו חזרה.

בעמותת 'תנו לחיות לחיות' ממתינים כ-50 כלבים עם פז"מ של 3 עד 8 שנים בבית המחסה, חיים בכלוב, מחכים למישהו שיבוא ויאהב אותם וייקח אותם הביתה.
הורדנו את עלות סל האימוץ וצרפנו לכם מאלפי שילוו אתכם לאורך כל הדרך
אנחנו מזמינים את כל מי שרוצה לפתוח את ביתו וליבו, ולטעום את טעמה של החירות דרך עייני הכלבים – להגיע אל בית המחסה שנמצא בכניסה לכפר רות.

בית המחסה של 'תנו לחיות לחיות' בכניסה לכפר רות. 03-6241776 שלוחה 3
א-ה 09:00-17:00, ו' 09:00-14:00 שבת 9:00-17:00