02/11/2016

תגיות:
,,

דיון בכנסת תרנגולות

היום קיימה ועדת החינוך של הכנסת דיון עשירי (!) בתקנות שצריכות להסדיר את תנאי ההחזקה של 10 מיליון תרנגולות בתעשיית הביצים, שכמעט כולן מוחזקות בכלובים צפופים, מנועות מכל התנהגות טבעית. אבל הדיון לא הוקדש לתרנגולות אלא לניסיונות של הממשלה וחברי הכנסת להטיל אלו על אלו את האחריות לסחבת בדיון בתקנות האלו, שנמשך כבר קרוב לשבע שנים ללא תוצאה. משרד החקלאות ופיתוח הכפר- Ministry Of Agriculture & Rural Development הטיל את האחריות על ועדת החינוך. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מרגי, הטיל את האחריות על משרד האוצר. משרד האוצר הטיל את האחריות על משרד החקלאות. ברקע: לחץ של בג"ץ לסיים את הליך התקנת התקנות.
התקנות שנדונו היום יאפשרו לתעשייה לכלוא את התרנגולות בכלובים לא חוקיים לפחות עד שנת 2027 אם לא יימצא תקציב לרפורמה. נציגי הממשלה הבהירו שהסדר זה עונה לצרכים של החקלאים. יעל כהן פארן Yael Cohen Paranהבהירה בדיון שיש להפריד בין קביעת הסטנדרט המחייב לבין השאלות התקציביות. באשר לסטנדרט המחייב, הציעה ח"כ כהן פארן לאמץ את הסטנדרט שכבר אומץ במדינות רבות וע"י מרבית הלולנים באיחוד האירופי: לולים ללא כלובים.
אז ל-10 מיליון התרנגולות שנמקות בכלובי רשת צרים וחשופים לא הגיעה היום בשורה מוועדת החינוך. משרד החקלאות מקדם תקנות שלא יחייבו את התעשייה אפילו לתת לתרנגולות לנקר בקרקע ולראות אור שמש, לפני שהורגים אותן בגיל צעיר. ועדת החינוך מצדה, מושכת זמן ולא מגיעה להכרעה בשאלה מה הסטנדרט הנדרש לגישתה.

הכדור מצוי בידי הצרכן שיכול לבחור בין רכישת ביצים נגועות בסבל ובחיידקים – לבין מזון בריא, עשיר ומוסרי מהצומח.