09/10/2016

תגיות:
,,

בג"צ עיקורים וסירוסים אורי אריאל

תנו לחיות לחיות לבג"צ – לחייב את השר אורי אריאל להעביר מיד את התקציב לעיקור וסירוס

בעבר צוטט השר כי הוא מתנגד לעיקור וסירוס ממניעים הלכתיים. טרם העביר את תקציב 2016 לביצוע

עמותת תנו לחיות לחיות עתרה לבג"צ, בדרישה שיורה בצו לשר החקלאות אורי אריאל להעביר מיד את התקציב הייעודי לעיקור וסירוס בעלי חיים משוטטים לשנת 2016 בסך 4.5 מיליון שקלים.

על פי סעיף 14 א' לחוק צער בעלי חיים, על המדינה להקצות תקציב ייעודי למניעת התרבות בעלי חיים משוטטים, באמצעות קול קורא לרשויות מקומיות אשר יהיו אחראיות לביצוע פעולת עיקור וסירוס בשטחן. עד כה טרם פורסם קול הקורא לשנת 2016 המסתיימת בעוד כשלושה חודשים.

בעבר צוטט השר אריאל כי הוא מתנגד לעיקור וסירוס ממניעים הלכתיים, ואף בחן יחד עם צוות משרדו אפשרות לבצע "טרנספר" ולהעביר בעלי חיים משוטטים למדינה זרה. את תקציב מניעת ההתרבות לשנת 2015 ניסה השר לייעד למחקר ולשימוש באמצעים שאינם עיקור וסירוס, אך לאחר עתירה קודמת של עמותת תנו לחיות לחיות, בית המשפט העליון חייב את משרדו לייעד את התקציב לעיקור וסירוס, פעולה הנחשבת כיום לאפקטיבית ולהומנית ביותר לטיפול בבעיית ההתרבות, ומקובלת בכל מדינות המערב.

בעמותה ציינו כי העיכוב בהקצאת הכספים לשנת 2016 פוגע ביכולת לעצור את בעליי החיים ההולכים ומתרבים בשטח ולמרות פניות חוזרות ונשנות למשרד החלקאות ובפרט לשר אורי אריאל, נענתה העמותה כי הקול הקורא יתפרסם "בשבועות הקרובים ", ובפועל הזמן חולף ושנת 2016 לקראת סיום. עוד דורשת העמותה לאפשר ל 68 רשויות שהגישו בקשות ולא תוקצבו בשנת 2015 לקבל את התקצוב על מנת לקצר הליכים ביורוקרטיים.

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות : " לצערי הרב, אנחנו מבינים שהדרך היחידה לגרום לשר החקלאות למלא אחר הנחיות החוק היא באמצעות בג"צ. כך פעלנו בשנה שעברה ואנו נמשיך לפעול בכל האמצעים עד שהאנשים האמונים על הצלת בעלי חיים אכן יפעלו להצלתם ולא כפי שנעשה היום.